وبسایت روستای گیلاس لاریجان

کوهپیمایی خانوادگی در روستای گیلاس برگزار شد

photo 2017 08 08 10 32 33

کوهپیمایی خانوادگی در روستای گیلاس برگزار شد

برای بیست و نهمین بار برنامه کوهپیمایی روستای گیلاس با حضور خانواده های محترم گیلاسی با شور و نشاط خاصی در مرتع سلبن برگزار شد.

به طوریکه صبح روز جمعه ۱۳/۵/۹۶ ساعت ۶:۳۰ گروه ۷۰ نفره متشکل از خانواده های گیلاس حرکت خود را از جلوی دفتر فرهنگی با سرپرستی آقای امیر ابراهیمی آغاز نمود. با عبور از جاده خاکی منطقه آفنشت و سیوتله پیش، گروه ساعت ۶:۵۰ به جاده آسفالته رسید. از کنار جاده به سمت غرب رفته و در اولین راه پاکوب به سمت جنوب مسیر گروه تغییر کرده است. با عبور از کنار چادر عسل فروش و راهی که بخشی از آن به طور کامل با شاخ و برگ درختان پوشیده بود، گروه ساعت ۷:۰۵ به مرتع بنگاسر رسید. از کنار استخر عبور کرده و حرکت در مسیر پاکوب به سمت جنوب ادامه یافته است. ساعت ۷:۲۰ گروه به مرتع مونی منزل رسید. با نوشیدن آب گوارای چشمه این مکان و استراحت ۵ دقیقه ای، حرکت ادامه یافته و در نهایت ساعت ۸ گیلاسی ها به مرتع زیبای سبلن کنار آب چشمه هفت تنیر رسیدند.

گروه تدارکات آقایان سید محمد ابوالحسنی، رمضان یزدانی و قاسم یزدانی نیز زودتر از بقیه گروه در محل حضور یافته تا صبحانه گروه را آماده کنند.

با توجه به اینکه اجرای این برنامه در روز ولادت امام رضا (ع) در نظر گرفته شد، بیان خاطرات و خواندن ترانه های محلی یکی دیگر از برنامه های این لحظات خوش و ماندگار بوده است.

صحبت های آقای حشمت اله اسحقی از منتخبین شورای محل در ابتدای برنامه در مورد تاریخچه این برنامه و یادی از بزرگان قدیمی این برنامه که اکنون در میان ما نیستند، ترانه سرایی آقای حسین یزدانی با اشعار محلی که با تشویق و اشتیاق خانواده های گیلاسی همراه شد و در نهایت شنیدن خاطرات مرد کوهستان گیلاس حاج عیسی اسحقی که مورد استقبال گرم همه اهالی محترم قرار گرفته است.

در این برنامه بزرگان دیگری نیز حضور داشتند از جمله جناب آقای حاج سید رضا ابراهیمی، جناب آقای سید موسی ابراهیمی، ناخدا سید عباس ملک، مهندس مجتبی ملک، آقای سید نصرت اله ابوالحسنی که حضور ارزشمند این بزرگان با وجود مشقت هایی که داشتند، موجب دلگرمی سایر اعضای گروه بوده است.
درگاه گیلاس برگزاری این کوهپیمایی با نشاط را غنیمت ارزشمندی می داند؛ چرا که اجرای آن تماما توسط جمعی از جوانان خوش ذوق و توانمند گیلاسی برگزار شده است. به طوریکه پس از چند سال وقفه ی حضور در مرتع سلبن، با هماهنگی ها و تعاملات صورت گرفته، بار دیگر خاطرات سال های دور با حضور در سلبن و چشمه هفت تنیر تکرار شد و روزی پرنشاط و خاطره انگیز رقم خورد. دست مریزاد به اراده و توانمندی این جوانان و سپاس فراوان از همه ی شما گیلاسی های زنده دل که چنین روزی را به خوشی در کنار هم بوده اید.

در ادامه عکس هایی از این برنامه که توسط آقایان سید مجتبی ملک، امیر ابراهیمی و سید مظاهر ازلی ثبت شده است را مشاهده می کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه‌ برای “کوهپیمایی خانوادگی در روستای گیلاس برگزار شد”