وبسایت روستای گیلاس لاریجان

وقتی زباله به موقع جمع آوری نمی شود

190720141679

جمع آوری نشدن به موقع زباله در روز ۲۸ تیرماه در روستای گیلاس، اعلام نارضایتی و اعتراض برخی از ساکنین روستا را برانگیخت.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی شورای اسلامی روستای گیلاس، زباله ی مربوط به روزهای پایانی هفته باید در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه جمع آوری شود اما این اتفاق در روز شنبه هفته جاری محقق نشد. یکی از نمایندگان شورای بخش در روستای گیلاس در این باره به درگاه گیلاس گفت: از آنجایی که شنبه این هفته تعطیل رسمی بوده، انجام این امر به عصر همین روز موکول شده است تا زباله های ایجاد شده در طول این روز نیز جمع آوری شود.

این تغییر برنامه اما موجب بروز نارضایتی برخی از اهالی شد. به گونه ای که یکی از ساکنان منطقه میانی روستا ضمن ابراز ناراحتی از وضع موجود به درگاه گیلاس گفت: زباله ها با کیسه های نامناسب، وسط روستا دپو می شود و تا ساعت ها همینطور می ماند؛ به طوریکه شیرابه آن بر روی زمین جاری شده و باعث اجتماع حشرات ، انتشار بوی نامطبوع  و پدید آوردن منظره ای ناخوشایند می شود.

پیگیری های درگاه گیلاس نشان داد در حال حاضر به دلیل عدم تعیین مکانی خاص برای قراردادن زباله، مردم به صورت خودجوش مکان هایی را برای قرار دادن زباله تعیین کرده اندبه گونه ای که در چندیدن نقطه از روستا زباله ها به صورتی نامناسب تلنبار شده است. در حالیه می توان با تعیین مکان هایی مشخص و محدود و تعبیه ظرفی مناسب برای این کار، از بروز چین مناظری پیشگیری کرد و نیز از زحمت افرادی که اقدام به جمع آوری می کند کاست.

 

190720141679

 

 

190720141683

 

 

 

 

 

190720141681

 

190720141682

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *