وبسایت روستای گیلاس لاریجان

واکنش شهردار رینه به سخنان مدیرکل محیط زیست استان تهران

حیدرزاده شهردار رینه

مهندس حیدرزاده شهردار رینه  در پی سخنان اخیر مدیرکل محیط زیست استان تهران، بیانه ای را صادر نمود.

با سلام درود بر ایران سلام بر وطن و بوسه بر دماوند نماد ملی کشور اسلامی ایران

با انعکاس سخنان آقای حیدرزاده، مدیر کل محیط زیست استان تهران برخود واجب دانستم نسبت به اعلام بیانیه ی ذیل اقدام نمایم.

ملت شریف ایران بدانند رینه از توابع بخش لاریجان از شهرستان آمل واستان مازندارن است که به عنوان نزدیکترین شهر به قله ی دماوند با سابقه ی شهری بیش از ۵۲ سال چون نگینی در پایه ی بلندترین قله ی مخروطی جهان می درخشد.

دوستان اگر به قله دماوند صعود نمایند خواهند دید که  از بالای بام ایران آن چه به چشم خواهد آمد دریا و شهرهای استان مازندران است  و اثری از شهر دماوند مشاهده نمی شود.

شهر رینه لاریجان ومردم شریفش اولین گام را در جهت ثبت جهانی قله دماوند برداشته و در سال ۱۳۹۲ نسبت به پلمپ معدن پوکه خود اقدام نمودند و هیچ گونه کاوش و ساخت و سازی در ارتفاعات این شهر انجام نمی گیرد.جای تاسف است که آقای مدیر کل بدون دیدن این شهر  و فقط بر اساس تصورات ذهنی خود اقدام به نشر مواردی نموده که چیزی جز عدم مدیریتشان را نمی رساند.

چرا که ریاست محترم سازمان محیط زیست کشور در مراسم ملی دماوند (در مرداد ماه سال جاری) به عنوان سخنران ویژه به این شهر عزیمت کرده و عملکرد شهرداری را مشاهده نموده اند، ولی جناب مدیر کل که از حضور ریاست محترم سازمان بی اطلاع است همان بهتر که اقدام به گفتن چنین مواردی بنماید.

این جانب علی حیدرزاده به عنوان شهردار شهر رینه لاریجان ، که به پایتخت کوه نوردی کشور و شهر شقایق معروف است از هموطنان عزیز جهت عزیمت به این شهر دعوت به عمل آورده و تقاضای بررسی و پیگیری مراجع بالادست نسبت به نشر اکاذیب از طرف رسانه ها و بررسی موضوع صحبت مدیر کل محترم را دارم.

شایان ذکر است که به صورت تصادفی  نام خانوادگی بنده با جناب مدیر کل همسان می باشد که البته هیچ گونه قرابتی در این میان وجود ندارد.

علی حیدرزاده شهردار رینه لاریجان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کارگروهی برای بررسی لطمات ناشی از معدن کاری ها و جاده سازی های اطراف کوه دماوند تشکیل شده، حساسیت این اثر طبیعی ملی و لزوم حفاظت از آن را دارای اهمیت بسیار دانست.

به گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، محمد هادی حیدرزاده با بیان اینکه محیط زیست از هیچ اقدامی در جهت جلوگیری و مقابله با آسیب زایی اثرطبیعی ملی دماوند دریغ نخواهد کرد، گفت: اظهار نظر در مورد کوه خواری احتمالی در شهر رینه تنها یک اظهار نظر کارشناسی بوده و وجود مصادیق آن باید بدقت بررسی گردد.
وی افزود: جاذبه طبیعی و اقلیمی در اطراف کوه دماوند می تواند این اثر طبیعی ملی را مورد تهدید قرار دهد و هرگونه دست اندازی با هر عنوان در این منطقه و اطراف آن می تواند باعث تخریب پوشش گیاهی و لطمه به اکوسیستم منطقه باشد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اعلام نظر چند روز قبل خود در مورد شهر رینه در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایسنا گفت: قطعا با توجه ورود جدی دولت به موضوع مقابله با زمین خواری، دستگاه محیط زیست و مسئولان محلی در حوزه اثر طبیعی ملی دماوند با حساسیت بیشتری این گونه موضوعات را پیگیری خواهند کرد.
حیدرزاده با تاکید بر اینکه این منطقه در حوزه سرزمینی استان مازندران قرار دارد، تصریح کرد: همه توجه و دغدغه محیط زیست استان تهران به لحاظ مجاورت این منطقه با پارک ملی لار تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران می باشد.
وی در پایان گفت: در کنار این، دماوند نماد ملی کشور است و می طلبد که همه مردم، جوامع محلی، طبیعت دوستان و مسئولان با نگاه خاصی به حفاظت از آن بپردازند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *