وبسایت روستای گیلاس لاریجان

رفع معضل کم آبی؛ با جهاد علمی و عملی

869cd010aac192b3e29e6d88615027f0

هر چند این روزها مشکل کمبود آب آشامیدنی در سراسر کشور عزیزمان به معضلی جدی تبدیل شده و هشدارهایی را به دنبال داشته است، موضوع کمبود آب در روستای گیلاس اما به امسال و پارسال محدود نمی شود؛ بلکه سال هاست که همه ی اهالی بومی و غیر بومی این روستا، از کمبود آب آشامیدنی نالانند.

امسال هم آنطور که شنیده ایم و دیده ایم، مخازن روستا کم آب تر و دشواری ها ی اهالی بیشتر شده است. به طوریکه ساعت های بی آبی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

قطعا در سال های اخیر فعالیت هایی در جهت رفع این مشکل صورت گرفته اما وضعیت موجود نشان می دهد که این تلاش ها ثمره ی چندانی نداشته است.

از این رو درگاه گیلاس به عنوان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی روستای گیلاس که در جهت آگاهی بخشی و ارائه راهکارهای علمی برای خود مسئولیت های ذاتی متصور است، این سوال را مطرح می کند که آیا در روستای کوچکی مانند گیلاس که از تعداد چشمه های آب قابل توجهی بهره مند است، نمی توان برنامه ی منظم و موثری برای تامین آب آشامیدنی روستا تدوین و اجرا کرد؟!

ما اعتقاد داریم که در دنیای امروز با بهره گیری از نگاه علمی، کارشناسی و تخصصی، بسیاری از کارهای به ظاهر غیر ممکن، امکان پذیر خواهد شد.

بنابراین از همه آنها که به زینت علم و فن و تجربه مزین و مجهز هستند و گیلاس باصفا را دوست دارند، عاجزانه می خواهیم، نظرات و طرح های کارشناسی خود را جهت انتشاردر درگاه گیلاس و پیشنهاد به شورای اسلامی روستا، برای ما ارسال نمایند. چرا که اعتقاد داریم جهاد علمی پیشنیاز جهاد عملی است و کار جهادی با حضور موثر همه ی اهالی ممکن می شود.

به امید آبادانی روزافزون روستای باصفای گیلاس

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳ دیدگاه‌ برای “رفع معضل کم آبی؛ با جهاد علمی و عملی”