وبسایت روستای گیلاس لاریجان

۲۴ آبان فرصت مناسبی برای برگزاری انتخابات شورای گیلاس است

IMAG05911

رئیس شورای بخش بالا لاریجان گفت:

۲۴ آبان فرصت مناسبی برای برگزاری انتخابات شورای گیلاس است

اگر بخواهیم درباره اهمیت انتخابات شورای اسلامی روستا صحبت کنیم، کافیست به اصل هفتم آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا رجوع کنیم که می گوید: “طبق دستور قرآن کریم (و امرهم شوری بینهم) و (وشاورهم فی الامر)، شوراها، مجلس شورای اسلامی، شورای استان، شهرستان، شهر، محل، روستا و نظائر آن، از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند.”

از اهمیت جزئی و محلی شورا هم همین بس که به عنوان تنها مرجع قانونی در روستا در کنار هیئت امنای مسجد، مدیریت سیاستگذاری ها و اجرای فعالیت های مربوط به عمران و آبادی را بر عهده دارد.

در گذشته به دلیل محدود بودن منابع مالی و لجستیکی، شوراها تنها با تکیه بر کار جهادی، امور روستا را پیش می بردند و طبعا انتظارات مردم روستا هم چندان قد نکشیده و چشم انداز روشنی از اهداف وجود نداشت اما در شرایط حاضر با وجود منابع متنوع تر و نیروی انسانی متخصص تر و ماهرتر نسبت به گذشته، انتظارات عمومی مردم روستا بالاتر رفته و اهداف نیز روشنتر شده است.

روستای گیلاس نسبت به روستاهای همجوار خود از مساحت و جمعیت کمتری برخوردار است و به عقیده ی برخی از بزرگان و صاحب نظران روستا، ساماندهی امور عمرانی آن چندان دشوار نخواهد بود. چرا که با توجه به اشتیاق مردم این روستا به حضور در فعالیت های مشارکتی و جمعی و ترکیب جمعیتیِ جوان آن، اعضای شورای اسلامی در صورت داشتن رابطه تنگاتنگ با بزرگانِ باتجربه و جوانان خلاق و تحصیل کرده و داشتن انگیزه ی بالا و رویی گشاده، می توانند ضمن جلب مشارکت مردم در کارها، منابع مالی بیشتر و متنوع تری را کسب نمایند.

بنابراین از یک طرف تغییر روش ها و تزریق افکار خلاق و بدیع، و از سوی دیگر حفظ تجربه گذشته و بهره بردن از این اندوخته ی گران بها، ضروری به نظر می رسد.

اینک روستای گیلاس با ترکیب جمعیت جوان و تحصیل کرده و مردم صبور و مهربانش، در معرض یک انتخاب حساس و تعیین کننده قرار گرفته است.

IMAG05911

پس از آنکه اوایل تابستان امسال شورای اسلامی روستا با نصب اطلاعیه ای از انتخابات شورا و نام نویسی علاقه مندان به کاندیداتوری در آن خبر داده بود، گمانه زنی های مختلفی از گوشه و کنار به گوش می رسید و نام برخی از افراد به عنوان کاندیدای احتمالی مطرح می شد اما تابستان به پایان رسید و خبری از انتخابات نشد.

موضوعی که باید در ابتدا به آن توجه کرد این است که بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، روستای گیلاس به دلیل نداشتن حد نصاب جمعیت بومی، از داشتن شورای اسلامی روستا محروم مانده و بر اساس قانون، شورای بخش مسئولیت انتصاب یا انتخاب رابطین شورای بخش در این روستا را بر عهده دارد.

جناب آقای جواد یزدانی – رابط شورای بخش فعلی روستای گیلاس – در واکنش به این سوال که چرا انتخابات در طول تابستان برگزار نشده و آیا از فرصت حضور حداکثری اهالی در ایام تاسوعا و عاشورای امسال، جهت برگزاری انتخابات استفاده خواهد شد، گفت: تاکنون تنها یک نفر به عنوان کاندیدای شورا در شورای بخش حاضر شده و ثبت نام کرده است، بنابراین در این شرایط نمی توان انتخابات برگزار کرد.

در همین رابطه فضلی بخشدار لاریجان برگزاری انتخابات در روزهای تاسوعا یا عاشورا را مناسب ندانست و گفت: بهتر است در این دو روز مزاحمتی برای عزاداری حضرت اباعبدالله به وجود نیاید اما در روزهای قبل و بعد از آن منعی وجود ندارد.

در همین راستا رئیس شورای بخش بالا لاریجان نیز به درگاه گیلاس گفت: اگر توافق حاصل شود، شورای بخش می تواند در روز جمعه یازدهم محرم، انتخابات رابطین شورای بخش روستای گیلاس را برگزار کند. میرزاقاضی در عین حال تاکید کرد که این توافق منوط به نام نویسی تعداد معینی از کاندیداها خواهد بود؛ چرا که تنها یک نفر به عنوان کاندیدا به شورای بخش مراجعه و ثبت نام کرده است و حتی اعضای شورای سابق نیز تاکنون جهت ثبت نام به این شورا مراجعه نکرده اند.

بر اساس پیگیری های درگاه گیلاس تاکنون آقای سید حسن ابراهیمی به عنوان کاندیدای انتخابات رابطین شورای بخش در گیلاس اقدام به ثبت نام کرده و آقای حسین اسحاقی که پیشتر از احتمال کاندیداتوری خود خبر داده بود، تاکنون تصمیم قطعی در این باره نگرفته است.

 امید آن می رود که دوستداران روستای گیلاس در این خصوص همت و تعصب بیشتری به خرج داده و آنان که وقت و هنرش را دارند، مصمم تر از پیش در این عرصه حضور پیدا کنند تا رویاهای ما را در راستای آبادانی این روستای کوچک و باصفا را تحقق بخشند.

بنابراین وبسایت روستای گیلاس، پس از گفتگو با مجریان انتخابات در منطقه لاریجان، مصلحت سنجی با بزرگان و مشورت با جوانان و فعالان فرهنگی و اجتماعی روستای گیلاس، ضمن دعوت از اعضای سابق شورای اسلامی این روستا (آقایان شعبان یزدانی، حشمت الله اسحاقی و فریدون اسحاقی)، از افراد ذیل جهت کاندیداتوری در انتخابات پیش رو دعوت به عمل می آورد.

۱-    سید حیدر ابوالحسنی

۲-    حسین اسحاقی

۳-    سید جعفر ازلی

۴-    سید ابراهیم ابوالحسنی

۵-    سید غلامعلی ابراهیمی

۶-    سید محسن ابوالحسنی

۷- سید حسن ابراهیمی (ثبت نام کرده است)

ضمنا از افراد مزبور خواهشمند است درصورت تمایل در اسرع وقت با در دست داشتن مدارک شناسایی جهت ثبت نام به شورای بخش بالا لاریجان مراجعه نمایند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۷ دیدگاه‌ برای “۲۴ آبان فرصت مناسبی برای برگزاری انتخابات شورای گیلاس است”